Custom Search

Jumat, 22 Juli 2011

Too Old Singles Potential Bad Effects? WTF ?

Fun-call checking e-mail browsing yahoo.co.id, uh .. See you in a good article to share .. and that interested me was .. word singles .. It was said, and based on research, have a spouse has many benefits, especially for health. Here are some health problems that can be resisted from a romantic relationship: 1. Mental Health
Research from the University of Florida students in 2010 to 1621 found that overall the people who undergo a mental health commitment have less than singles. Single men and women tend to have depression, anxiety, mood disorders, adjustment problems, suicide and psychological pressure is higher.
2. Pain
The phrase "love hurts" is not always true. It's when love dies, the pain more so. In a study says there is a relationship between pain, feelings of romantic love and the activation system in the brain. To love and be loved can distract a person from the pain and this sends signals to the brain and decreased activity in the area of ​​pain.
3. Short lifespan
Studies in the United States in 2000 showed that adults who are not married have a great chance to experience early death. Those who are married have a more supportive social networks. Children also stimulate the family to continue living, despite being divorced.
4. Sad
Some couples who are madly in love seems to know how to have fun to get happiness. Studies show that when we see the faces of people who truly loved one, there are certain areas in the brain that move and cause euphoria.
From some of the above health problems, which could in-desist if we have a partner, points to the fact that 4 is sufficiently concrete, if we read it carefully. Because when we're in love, it is true our brains work and think and feel happy that could not be expressed in words .. but with deeds.


TRANSLATE TO INDONESIA 

Seru-seruan  browsing ngecek e-mail yahoo.co.id , eh.. ketemu artikel bagus untuk di share.. dan yang membuat saya tertarik adalah.. kata jomblo.. Konon katanya dan berdasarkan hasil riset, memiliki pasangan mempunyai banyak manfaat terutama bagi kesehatan.
Inilah beberapa masalah kesehatan yang bisa ditangkal dari sebuah hubungan romantisme:
1. Kesehatan mental

Penelitian dari Florida University tahun 2010 terhadap 1.621 mahasiswa menemukan bahwa secara keseluruhan orang-orang yang menjalani komitmen mengalami kesehatan mental lebih sedikit dibanding single. Pria dan wanita lajang cenderung memiliki depresi, kecemasan, gangguan mood, masalah penyesuaian diri, bunuh diri dan tekanan psikologis yang lebih tinggi.

2. Rasa sakit

Ungkapan 'Cinta itu menyakitkan" tidak selamanya benar. Justru ketika cinta itu mati, rasa sakit semakin terasa. Dalam sebuah studi dikatakan ada hubungan antara rasa sakit, perasaan cinta romantis dan aktivasi sitem dalam otak. Mencintai dan dicintai dapat mengalihkan perhatian seseorang dari rasa sakit dan ini mengirimkan sinyal ke otak lalu menurunkan aktivitas di daerah nyeri.

3. Umur pendek

Studi di Amerika Serikat tahun 2000 menunjukkan bahwa orang dewasa yang belum menikah memiliki peluang besar untuk mengalami kematian dini. Mereka yang menikah memiliki jaringan sosial yang lebih suportif. Anak-anak juga merangsang keluarga untuk terus hidup, meskipun sudah bercerai.

4. Sedih

Beberapa pasangan yang sedang mabuk cinta tampaknya tahu bagaimana caranya bersenang-senang untuk mendapatkan kebahagiaan. Studi memperlihatkan ketika kita melihat wajah orang yang benar-benar kita cintai, ada daerah-daerah tertentu di otak yang bergerak dan menimbulkan euforia.

Dari beberapa masalah kesehatan diatas, yang bisa di tangkal jika kita memiliki pasangan, poin ke 4 adalah fakta yang cukup kongkrit jika kita baca dengan seksama.
Karna saat kita sedang jatuh cinta, memanglah benar otak kita bekerja dan berfikir dan merasa bahagia yang tak bisa di ungkapkan dengan kata-kata.. melainkan dengan perbuatan.

2 komentar: